PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Badania symulacyjne i pomiarowe przełączalnego silnika indukcyjnego klatkowego badania symulacyjne i pomiarowe przełączalnego silnika indukcyjnego klatkowego

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
The simulation and measurement investigation of Switched Induction Cage Motor
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Przełączalny silnik reluktancyjny (SRM) oprócz wielu zalet, które są powodem znacznego zainteresowania tego rodzaju napędem, ma też wady. Jako zasadniczą wymienić można szybkie nasycanie się obwodu magnetycznego w wyniku jednostronnego magnesowania, a także łatwość mechanicznego osłabienia wirnika w dążeniu do uzyskania jak największego momentu reluktancyjnego. Te wady można wyeliminować, zastępując wirnik uzębiony, pozbawiony obwodów elektrycznych, wirnikiem cylindrycznym wyposażonym w obwody zwarte tworzące klatkę, wykonaną podobnie, jak w klasycznym silniku indukcyjnym klatkowym, np. metodą zalewania [1]. Powstaje w ten sposób nowa konstrukcja, która może być nazwana: przełączalny silnik indukcyjny klatkowy (SICM - Switched Induction Cage Motor). Równocześnie zachowana zostaje podstawowa zaleta SRM, jaką jest prostota konstrukcji i zasilania. Przedstawiono wyniki wstępnych badań SICM oraz wyniki symulacji komputerowych pracy tego silnika, wykorzystujących przygotowane oprogramowanie.
EN
Although the switched reluctance motor (SRM) raises interest in this type of drive for its numerous advantages, still it is not free from certain shortcomings. One of them is a quick saturation of the circuit caused by one-sided magnetisation, limiting the unit power of the machine. These disadvantage can be eliminated when the electric circuit-free toothed rotor is substituted by a cylindrical rotor with short-connections, constituting a cage made by, e.g. casting method (analogous to the classical induction cage motors) [3]. In this way a new construction, which can be called Switched Induction Motor (SICM) is formed. It maintains the basic advantage of SRM - simplicity of construction and of feed.The aim of the experiments was to check the feasibility of the SICM as the energy generating device. Although, according to the Authors, the results of the experiment were positive, it is still to early to conclude on the new construction and its possible applications. The SICM model is undoubtedly competitive to the SRM. The presence of active circuits in the rotor creates better possibilities to shape its properties both through the design and appropriate control. The rotor construction is both simple and cheap.It seems that the SICM can be applied in drive systems requiring frequent speed changes within vast limits.
Twórcy
autor
  • AGH 30-059 Kraków, ul. Mickiewicza 30
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BPW4-0001-0039
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.